Home Concept Duidelijke visie?
Duidelijke visie?
Waarom blijven klanten toch voor je concurrent kiezen? Zelfs als je zowat elk verschil in kaart hebt gebracht en elke succesformule hebt gekopieerd? Zou het kunnen dat je hen geen coherent en helder verhaal te vertellen hebt?
Hoe garandeer je dat klanten de weg naar jou vinden?
Vertel een verhaal. Een onderscheidend verhaal waarin je je klanten zelf de hoofdrol laat spelen. Verhalen horen onlosmakelijk bij de belevingsmaatschappij waarin we vandaag leven. Mensen houden van verhalen. Verhalen die jouw producten of diensten helemaal anders maken dan die van de concurrent. Ook al zijn ze misschien grotendeels hetzelfde …
Want alles is kopieerbaar. Behalve jouw persoonlijkheid. Die vertelt een authentiek, écht verhaal en zorgt ervoor dat klanten bij jou komen en consumeren.
Mogelijke manier om je verhaal op gepaste manier naar buiten te brengen:
Facebook zit Youtube al langer op de hielen als belangrijk videoplatform en apps zoals Vine, Instagram, Snapchat en Periscope geven nieuwe invulling aan het begrip ‘video’.
Het beheren van dit soort video ’s wordt belangrijker om ze op de juiste moment te kunnen tonen aan je doelgroep.
Andere zaken zijn natuurlijk ook essentieel:
Is mijn concept duidelijk? Begrijpen mijn klanten het concept wel?
Duwen we onze visie voldoende door en houden we dit lang genoeg vol?