Home Omzet & marge Tips voor een beter renderende menukaart
Tips voor een beter renderende menukaart
Tips 1, 2 & 3
Tekstopmaak:
Werk met vetgedrukte letters.
Plaats belangrijke tekst in een kadertje
Kleurgebruik:
Groen: vers-uitstraling
Oranje: stimuleert eetlust
Rood: zet aan tot actie
Prijzen:
Plaats prijzen nie...
Lees meer
Home Omzet & marge Tips voor een beter renderende menukaart Tips 1, 2 & 3
Tips voor een beter renderende menukaart
Tips 1, 2 & 3
Tekstopmaak:
Werk met vetgedrukte letters.
Plaats belangrijke tekst in een kadertje
Kleurgebruik:
Groen: vers-uitstraling
Oranje: stimuleert eetlust
Rood: zet aan tot actie
Prijzen:
Plaats prijzen niet keurig onder elkaar uitgelijnd op de kaart, maar speel hier mee. Plaats prijzen zigzag onder elkaar.
Terug
Tips 4, 5 & 6
Woordgebruik
Gebruik “Ambachtelijk”, “huisgemaakt”, “Artisanaal”, “streekgebonden”. Blijf wel eerlijk!
Gebruik andere smeuïge woorden en teksten:
Huisgemaakte appeltaart;
Krachtige es...
Lees meer
Home Omzet & marge Tips voor een beter renderende menukaart Tips 4, 5 & 6
Tips voor een beter renderende menukaart
Tips 4, 5 & 6
Woordgebruik
Gebruik “Ambachtelijk”, “huisgemaakt”, “Artisanaal”, “streekgebonden”. Blijf wel eerlijk!
Gebruik andere smeuïge woorden en teksten:
Huisgemaakte appeltaart;
Krachtige espresso;
Heerlijke tomatensoep van de chef.
Meer uitleg bij duurdere gerechten
Geef meer uitleg bij de duurdere gerechten dan bij de goedkope.
Zet de naam van het gerecht in grote letters, maar kies voor de omschrijving een kleiner lettertype. Dit geeft overzicht en daardoor zal de gast de hele kaart scannen.
Waarom op de kaart
Leg uit waarom een gerecht op kaart staat. Is het omdat het basisrecept van je tante was? At je het graag als kind? Het menselijker maken van een gerecht op het menu zorgt ervoor dat gasten het emotioneler benaderen.
Terug
Tips 7, 8 & 9
Size matters
De lengte van de omschrijving doet er toe. Langere menu-items vallen meer op.
Weg met €
Zet geen teken of het woord euro bij de prijzen. Als ze er staan, dan denkt de gast in termen...
Lees meer
Home Omzet & marge Tips voor een beter renderende menukaart Tips 7, 8 & 9
Tips voor een beter renderende menukaart
Tips 7, 8 & 9
Terug
Tips 10, 11 & 12
Weg met de getallen
Prijzen uitschrijven in woorden kan tot 30% meer omzet per gast leiden. Maar beter testen of je dit kan toepassen in je zaak.
Boven- of onderaan
De gerechten die boven- of onderaan...
Lees meer
Home Omzet & marge Tips voor een beter renderende menukaart Tips 10, 11 & 12
Tips voor een beter renderende menukaart
Tips 10, 11 & 12
Weg met de getallen
Prijzen uitschrijven in woorden kan tot 30% meer omzet per gast leiden. Maar beter testen of je dit kan toepassen in je zaak.
Boven- of onderaan
De gerechten die boven- of onderaan de kaart staan worden het meest besteld. Dit geldt voor zowel voor-, hoofd- als nagerecht. Zet de gerechten met de hoogste marge dus boven- of onderaan. Succes verzekerd!
Laat je favorieten zien
Mensen associëren zich graag met anderen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten. Laat dus zien hoeveel er van een bepaald product is afgenomen. Bijvoorbeeld: deze wijn is al 250 keer door andere gasten besteld.
Terug
Tips 13, 14 & 15
Aantal menukaarten
bestel niet teveel menukaarten in 1 keer. Zorg dat je ze snel kan aanpassen en laten leveren.
Plaats foto’s
Van bijvoorbeeld een boerderij, wijngaard waar druiven groeien, kunnen ...
Lees meer
Home Omzet & marge Tips voor een beter renderende menukaart Tips 13, 14 & 15
Tips voor een beter renderende menukaart
Tips 13, 14 & 15
Aantal menukaarten
bestel niet teveel menukaarten in 1 keer. Zorg dat je ze snel kan aanpassen en laten leveren.
Plaats foto’s
Van bijvoorbeeld een boerderij, wijngaard waar druiven groeien, kunnen zorgen voor een omzetstijging van ongeveer 20%.
Aparte dessertkaart
Plaats de desserts niet op het hoofdmenu met gerechten. Een verlangen naar een specifiek dessert kan ervoor zorgen dat de gast geen voorgerecht bestelt. Een aparte dessertkaart maakt de kans groter dat een gast een voor-, hoofd- en nagerecht bestelt.
Terug