2016/01/06 Maes & More Lees meer

Home Concurrentie-analyse Weet u waarom mensen voor uw zaak kiezen en ook waarom niet?

Weet u waarom mensen voor uw zaak kiezen en ook waarom niet?

Focus

Zorgen dat je precies weet waar je goed in bent kan je een voorsprong geven op de concurrentie. Dat betekent soms wel dat je je focus moet bijstellen. Klanten kiezen voor jou omdat je goed bent in wat...

Lees meer

Home Concurrentie-analyse Weet u waarom mensen voor uw zaak kiezen en ook waarom niet? Focus

Weet u waarom mensen voor uw zaak kiezen en ook waarom niet?

Focus

Zorgen dat je precies weet waar je goed in bent kan je een voorsprong geven op de concurrentie. Dat betekent soms wel dat je je focus moet bijstellen.
Klanten kiezen voor jou omdat je goed bent in wat je doet en omdat je product voor je klant relevant is. Zorg daarom dat je nooit te veel verschillende producten aanbiedt. Dat versplintert je focus en is op termijn bovendien moeilijk vol te houden.

Terug



Waarom kiezen klanten voor u?

Je begint met het in kaart brengen van jouw persoonlijke sterktes. Dus niet van je bedrijf of dienst, maar van jezelf. De belangrijkste sterktes buig je om naar opportuniteiten. Daarvan maak je dan m...

Lees meer

Home Concurrentie-analyse Weet u waarom mensen voor uw zaak kiezen en ook waarom niet? Waarom kiezen klanten voor u?

Weet u waarom mensen voor uw zaak kiezen en ook waarom niet?

Waarom kiezen klanten voor u?

  • Je begint met het in kaart brengen van jouw persoonlijke sterktes. Dus niet van je bedrijf of dienst, maar van jezelf.
  • De belangrijkste sterktes buig je om naar opportuniteiten.
  • Daarvan maak je dan merkeigenschappen.
  • Die formuleer je dan héél specifiek en met het oog op de klant dat hij een antwoord krijgt op: “What’s in it for me?
  • De combinatie van minstens 5 merkeigenschappen maakt dat jij UNIEK bent en dat je nooit nog hoeft te kijken naar wat jouw concurrenten doen (wat niet hetzelfde is als niet op de hoogte zijn!)

Terug