2016/01/18 Maes & More Lees meer

Home Klantentevredenheid Tevredenheidsenquête

Tevredenheidsenquête

klantentevredenheidHet doel van elke horecauitbater is de klantentevredenheid. De concurrentie is bikkelhard en zij die goed scoren bij klanten draaien makkelijker een hogere omzet.

Daarom is directe communicatie met je klant heel belangrijk en als die op een goede manier gebeurt ook de beste promotie voor je zaak. Aan de andere kant kan slechte communicatie met je klant en klantenontevredenheid leiden tot negatieve gevolgen. Het herkennen van de wensen/noden en daarnaast een kwalitatieve service bieden, zorgt voor hogere klantentevredenheid.

Stel voor je klanten een korte tevredenheidsenquête op. Vraag hen naar de kwaliteit van de service, kwaliteit van het eten, de locatie, … Zo vermijd je dat hij bijvoorbeeld een negatieve ervaring gaat ventileren op een reviewwebsite of op social media. Je krijgt ook een beter zicht op de tevredenheid van je klanten. Een tevreden klant zal voor meer klanten zorgen doordat hij aan 2 à 3 vrienden of familie zal vertellen over de perfecte service en kwaliteit van het eten. Hou er rekening mee dat 1 ontevreden klant dit aan meer dan 10 personen kan verder vertellen!