2016/01/18 Maes & More Lees meer

Home Concept Welke doelgroep wil ik bereiken?

Welke doelgroep wil ik bereiken?

Wat is een doelgroep?

Wat is een doelgroep? Een doelgroep heeft meestal een aantal gemeenschappelijke kenmerken zoals leeftijd, opleidingsniveau, geslacht, etnicitiet, … Om een product / boodschap over te brengen is het ...

Lees meer

Home Concept Welke doelgroep wil ik bereiken? Wat is een doelgroep?

Welke doelgroep wil ik bereiken?

Wat is een doelgroep?

Wat is een doelgroep?
Een doelgroep heeft meestal een aantal gemeenschappelijke kenmerken zoals leeftijd, opleidingsniveau, geslacht, etnicitiet, … Om een product / boodschap over te brengen is het van belang om een doelgroep te definiëren.

Wat is het verschil tussen een niche en een doelgroep?
Het verschil is dat een niche een klein onderdeel is van de doelgroep waarvoor een speciaal aanbod is.

Waarom moet je een doelgroep bepalen
Wanneer je een breed aanbod hebt is het moeilijk om het restaurant te catalogeren en om tegen specialisten te concurreren.
Wanneer je een doelgroep hebt bepaald, kom je vanzelf te weten wat de wensen en behoeften van je klanten zijn.
Door je producten en diensten af te stemmen op je doelgroep wordt je kans op succes het grootst.
Je kunt je beter onderscheiden ten opzichte van de concurrenten

Terug



Hoe bepaal je je doelgroep?

Wie is je doelgroep? Bepaling van je doelgroep: algemeen: Wat is de gemiddelde leeftijd, de burgerlijke status, het inkomen en het opleidingsniveau van mijn klanten? Leeftijd: welke leeftijdscategorie...

Lees meer

Home Concept Welke doelgroep wil ik bereiken? Hoe bepaal je je doelgroep?

Welke doelgroep wil ik bereiken?

Hoe bepaal je je doelgroep?

Wie is je doelgroep?
Bepaling van je doelgroep: algemeen: Wat is de gemiddelde leeftijd, de burgerlijke status, het inkomen en het opleidingsniveau van mijn klanten?
Leeftijd: welke leeftijdscategorie past bij jouw product? In welke levensfase zitten je gasten? Richt je je op de gepensioneerden? Op jonge gezinnen? Tieners, Dertigers, Starters?

Wat is hun levensstijl?
Welke klant zou jij willen bereiken? Wat zijn hun waarden, persoonlijkheden, idealen en hobby ‘s?

Waar werken / winkelen je potentiële klanten?
Denk aan hun gedrag en gedachtenpatronen. Deze vragen betreffen individuen, maar helpen ook je markt te bepalen.

Waar zijn je klanten?
Locatie is belangrijk. In welke regio of wijk wonen ze? Maar denk ook aan waar ze hun informatie vandaan halen en hun tijd doorbrengen
Reizen ze naar hun werk?
Waar gaan ze heen voor ontspanning en op welke tijden?
Je wilt hen bereiken, dus is het belangrijk te weten waar ze zijn.

Terug